|

SKREDDERSYDD LEDER-WORKSHOP MED JON MORTEN MELHUS

Har dere medarbeidere som må motiveres, utfordringer som må løses, forbedringsområder som må utvikles, eller krevende prosjekter som må igangsettes?

En inspirerende touchdown med ledergruppen på 4-8 timer kan være vel anvendt tid når det skal tenkes nytt og lønnsomt:

Styrke omdømme, hvordan skille oss ut fra konkurrentene, Blue Ocean Strategy, scenarioprosesser,  bedre gjennomføring før, under og etter organisasjonsendringer, øke energien, skape mer involverende ledere, bedre samspilt ledergruppe, mer inspirerende ledermøter, mmBegeistringstesten

  • Hvor gode ledere er dere? Ta begeistrings-leder-testen (klikk på den grønne knappen).
  • Hvordan kan vi øke energien i organisasjonen?
    Forutse problemer.
    Forutse problemer.
    Gir ledermøtene energi?
    Gir ledermøtene energi?

    Hvor gode er vi til å gjennomføre planer, organisasjonsendringer og strategier?
    Hvor gode er vi til å gjennomføre planer, organisasjonsendringer og strategier?
  • Hvordan kan lederne involvere og begeistre medarbeiderne mer i en travel arbeidshverdag?
  • Gjøre opp status,– hvor er vi, hvor skal vi
  • Hvordan møte eksterne utfordringer og konkurrenter
  • Hvilke scenarier ser vi foran oss de neste 6-24 månedene?
  • Revurdere mål og strategier
  • Hva gjør vi for å bygge omdømme – og involvere medarbeiderne i dette?
  • Innlede budsjettprosessen
  • Hvordan forberede organisasjons-endringer?
    Blue Ocean strategy - hvordan skal vi skille oss ut fra konkurrentene?
    Blue Ocean strategy – hvordan skal vi skille oss ut fra konkurrentene?

    Omdømme - Hvor godt likes vi?
    Omdømme – Hvor godt likes vi?
  • Hvordan skape entusiasme etter en tøff periode med budsjettkutt, nedbemanninger, el.l.?
  • Hvordan fungerer vi som ledergruppe: Er vi uavhengige ledere for hvert område som kun rapporterer inn på ledermøtene, eller er vi et team som bygger og støtter hverandre?

 

 

Jon Morten Melhus har gjennomført nærmere 100 slike inspirerende leder-samlinger med ulike virksomheter og temaer.

Jon Morten Melhus
er blant de fremste rådgivere i Norge når det gjelder betydningen av begeistring og begeistringsledelse for å skape gode resultater i offentlige og private kunnskapsvirksomheter. Han er utdannet siviløkonom fra NHH og har hatt lederstillinger i Den Norske Opera, Radio 1, «Mot i Brøstet», Stig og Stein Idélaboratorium AS m.m.. Hans bøker om begeistring og begeistringsledelse har solgt i nærmere 50 000 eksemplarer, og han er en av landets mest benyttede foredragsholdere. Les mer på www.begeistring.no.

Melhus samarbeider i større prosjekter også med

Jon Morten Melhus & Morten Eriksen-Deinoff
Jon Morten Melhus & Morten Eriksen-Deinoff

Morten Eriksen-Deinoff
som har fasilitert scenario- og strategiprosesser for private og offentlige virksomheter i 25 år. Han er en meget erfaren rådgiver og kursholder innenfor endringsledelse, hensiktsmessig lederatferd og muntlig kommunikasjon og har hatt over 20000 deltagere på sine samlinger med virksomhetstilpasset trening. Han har bakgrunn fra konsulentselskapene Mercuri International, Collegium Management Center og HumanEffect samt ledererfaring som strategidirektør i Posten Norge og mellomleder i Ford Motor Norge. Han er siviløkonom fra NHH og er Master of Management fra BI. Les mer på www.humaneffect.no.

Ta kontakt for en uforpliktende prat om en inspirerende halv eller hel dag med ledergruppen!

Similar Posts