Lønnsomt 10/5-program styrker omdømmet

105-RuleSmå ting kan gjøre en stor forskjell når det gjelder å øke sosial støtte og bedre arbeidsmiljøet. Ochsner Health System, et av Louisianas største non-profit sykehus, fikk positive målbare resultater både i arbeidsmiljøet og i pasienttilfredshetsskåren ved å iverksette et svært enkelt program som kalles «10/5-programmet», utviklet av Ritz-Carlton:

  • Når de ansatte møter en annen person på sykehuset nærmere enn 10 fot (drøyt 3 meter), må de ta øyekontakt og smile.
  • Når de møtes nærmere enn 5 fot (ca 2 meter), må de si «Hei!».

I løpet av ett år registrerte sykehuset en 5% økning på Press Ganey’s «Likelihood to Recommend»-skår, en 2,1% økning i antall unike pasientbesøk, og betydelig forbedring i pasienttilfredshetsskåren. Ochsner Health System omsatte for $ 1,8 milliarder i 2011. Så selv en 0,1 prosent økning i omsetning gir millioner av dollar de kan bruke til å behandle flere syke mennesker. Det gir en helt ny mening til uttrykket «million-dollar smile.» Latterlig enkelt, men likevel overraskende effektivt.

Klikk her for bokpakken med flere hundre tips og mer enn 30 inspirerende cases om å skape mer begeistring og bedre resultater på jobben i denne bokpakken.

Ta kontakt for å høre mer om foredrag og rådgiving for å skape mer smil, glede – og bedre resultater – for din virksomhet.

Klikk her for å lese mer om 10/5-programmet.