De tre fundamentale reglene for bedriftens suksess
Michael E. Raynor and Mumtaz Ahmed har gjennomført en studie av 24 453 bedrifter over 44 år, skriver Harvard Business Review, og de konkluderer med følgende tre forutsetninger for suksess med bedriften:
Ledere må satse på:
1. Bedre fremfor billigere
– med andre ord, konkurrér på andre faktorer enn pris.
2. Inntekter fremfor kostnader
– prioritér å øke inntekten fremfor å redusere kostnadene.
3. Det finnes ikke en regel tre
– så gjør alt som er nødvendig for å følge regel 1 og 2.
Les mer om denne interessante studien i Harvard Business Review
Kontakt oss for et foredrag eller workshop om hvordan ledere og medarbeidere sammen kan skape enda bedre resultater i din virksomhet. Vi tilbyr kreative og inspirerende skreddersydde workshops om kultur, verdier, visjoner, møtekultur og -effektivitet, kvalitetssikring, produktutvikling, kundefokus, salgsmuligheter, lederskaps-inspirasjon, mm.
Foto: © Unsplash – Allec Gomes