Lederforedrag til inspirasjon og utvikling

Lederforedrag om «Begeistringsledelse: Latterlig lønnsomt!»

Foredrag om begeistringsledelse i Bjørvika Konferansesenter.

Alle virksomhet er avhengig av å få gode resultater gjennom sine medarbeiderne, i både gode og dårlige dager. Hva gjorde Marit Breivik til en av verdens beste trenere? I dette foredraget får du høre om hvordan hun og andre  begeistringsledere driver suksessfull ledelse av kunnskapsvirksomheter, om organisasjonsutvikling, samspill mellom mennesker, hvordan redusere motstand mot endring, hvordan holde sykefraværet i sjakk – kort og godt hvorfor entusiasme og begeistring er latterlig lønnsomt for alle virksomheter som ser behov for omstilling, innovasjon og en motivert og kunde-/brukerorientert virksomhetsskultur.

Styreformann Herb Kelleher i Southwest Airlines, i Elvis-kostyme, synger Elvis-låter for medarbeideren på en av de 70 flyplassene de opererer. Andre ganger tar han overraskelsesturer i ett av flyene iført kanin-drakt. Southwest Airlines blir av økonomi-magasinet Economist karakterisert som "The most successful airline in history".
Styreformann Herb Kelleher i Southwest Airlines, i Elvis-kostyme, synger Elvis-låter for medarbeideren på en av de 70 flyplassene de opererer. Andre ganger tar han overraskelsesturer i ett av flyene iført kanin-drakt. Southwest Airlines blir av økonomi-magasinet Economist karakterisert som «The most successful airline in history».

Her ser vi på de fem elementene som skaper begeistring hos enhver medarbeider, uansett hva de jobber med og på hvilket nivå, og de tre sentrale virkemidlene lederen har for å legge forholdene til rette for dette.

Livet på jobben behøver ikke være trist og leit. Jon Mortens’ lederforedrag er basert på cases og forskning, om hvorfor alle typer virksomheter får betydelig bedre resultater gjennom å sørge for å ha engasjerte og entusiastiske medarbeidere, og hvordan de kan skape slike inspirerte og begeistrede organisasjoner.

Lederforedrag om bl. a. Marit Breivik og håndball-landslaget
Lederforedrag om bl. a. Marit Breivik og håndball-landslaget

Lederforedrag om lure ledere i både lovende og labre tider

Alle virksomhet er avhengig av å få gode resultater gjennom sine medarbeiderne, i både gode og dårlige dager. Dette er Jon Mortens’ tema, hvor han både foredrag-featuredgjennom teori, forskning og empiri viser hvordan virksomheter som har et bevisst fokus på å skape involverte, engasjerte medarbeidere får langt bedre resultater og er langt mer lønnsomme enn selskaper som ikke har det hovedfokuset. Teori og forskningsresultater kobles mot en rekke cases fra ulike virksomheter, og foredraget gir høy underholdningsverdi i tillegg til det faglige utbytte. Og i all beskjedenhet er vel hans lederforedrag rett og slett svært morsomme og inspirerende, i tillegg til å ha et solid faglig seriøst innhold.

Foredraget er rettet mot mellom- og toppledergrupper, HR-medarbeidere og stabsgrupper i både privat og offentlig sektor.

Kveldsunderholdning: 

Vi tar også oppdrag med kåserier og middagsunderholdning på internsamlinger og event, – gjerne som oppfølging av foredrag/workshop tidligere på dagen. Her er det ulike muligheter, hvor vi kan trekke inn musikalske artister, mm. Arrangementene skreddersyes alltid til virksomheten, antallet og stedet.

Jon Morten Melhus

er den fremste i Norge når det gjelder foredrag om betydningen av humor, begeistring og begeistringsledelseom-jmm-featured i moderne kunnskapsbedrifter, og hans bøker om disse temaene har solgt i nærmere 50.000 eksemplarer.

Ta kontakt her.

JMM standup 3 uten rødøye Dscn1680Litt om Jon Morten Melhus

Jon Morten Melhus driver selskapet Humor & Lønnsomhet som trener ledere og medarbeidere på å være mer begeistret på jobben, fordi forskning og empiri viser at det er svært lønnsomt. Melhus hjelper virksomheter og ledergrupper til å øke begeistring, prestasjon og resultater både gjennom enkeltstående workshops/foredrag og langsiktige prosesser, med fokus på begeistringsledelse og helhetlig organisasjonsutvikling. Hans bakgrunn som siviløkonom og fra lederstillinger i næringslivet (Den Norske Opera, Radio 1, «Mot i Brøstet», Stig og Stein Idélaboratorium AS, reklamebyråer, mm), sammen med hans erfaring som standup komiker, har gitt ham god innsikt i betydningen av en humoristisk og åpen kommunikasjonsform for å sikre medarbeidertilfredshet, nytenking og lønnsomhet.

Bøker

Jon Morten Melhus har sammen med Trond Haugen utgitt bøkene «Latterlig Lønnsomt – om humor og begeistring på jobben»,«Begeistring! Om engasjerte medarbeidere og inspirerende ledere», og  ”Lure Ledere – Begeistringsledere skaper vinnere og enestående resultater”, som med til sammen nærmere 50.000 solgte eksemplarer er blant Norges mest solgte fagbøker de siste årene. I samarbeid med Pernille Dysthe gav Melhus i 2010 ut boken ”Riktig rektor?” om ledelse i skolesektoren. «Sykt bra – Resepten på friske sykehus» skrevet at Morten Eriksen-Deinoff og  Jon Morten Melhus, kom i mai 2013.

Bøker får dere i sammenheng med foredrag til hyggelig pris, hvis dere ønsker å dele dem ut til deltagerne, som en faglig relevant, men likevel munter og lekker seminarhilsen; 20 – 49 bøker: kr. 275,- og 50+ bøker: kr. 250,- (butikkpris kr. 345,-/389,-).

Lederutvikling og begeistring som konkurransefortrinn

Melhus har sammen med Morten Eriksen-Deinoff i HumanEffect as utviklet et program for å hjelpe virksomheter å innføre begeistring som konkurransefortrinn hos ledere og medarbeidere. Krevende nok, – men for å lykkes på disse to områdene over tid, behøver ledelsen bare ett hovedfokus: Sørg for å ha begeistrede medarbeidere. Fordelene er åpenbare: Begeistrede medarbeidere yter mer og jobber mer effektivt, er mer lojale, tåler motgang bedre, er mer oppfinnsomme – og har det mer moro på jobben. Begeistring smitter til kolleger og brukere.

Ta kontakt her.