Nå trenger vi mer latter, begeistring og lur ledelse på jobben! – Tre stressdempende bøker

Stress hater humor*!

I koronaens tid trenger medarbeiderene mer glede og humor og  bedre ledere enn noensinne. Vi må holde motet oppe, og det er lettere enn du tror.

I bokpakken AlleTre får du inspirasjonen du trenger.

Bok-suksessene «Latterlig Lønnsomt», «Begeistring!» og «Lure ledere» av Jon Morten Melhus og Trond Haugen får du i fagbok-pakken AlleTre for kun kr 695,-  (normalpris 992,-), portofritt tilsendt i løpet av 2-4 dager.

Bestill de tre begeistrende fagbøkene om hvordan medarbeidere og ledere skaper mer energi og begeistring i virksomheten din, ikke minst i krevende og vanskelig tider som dette. 35 cases fra privat og offentlig sektor.

Du kan selvsagt kjøpe bøkene enkeltvis – klikk her. 

1. Latterlig Lønnsomt

– Om humor og begeistring på jobben
«Latterlig lønnsomt»

Norges første fagbok om betydningen og resultatene av humor på jobben er blitt en bestselger, og nå er den kommet i sitt 6. opplag:
Les mer om hvordan og hvorfor store og små virksomheter skaper arbeidsglede og inspirasjon på jobben.

I denne boken finner du:

  • Seks påstander om hvorfor humor er lønnsomt, basert på JMM TH Ballene Melhus Haugen balleneforskning, konkrete erfaringer
    – og sunn fornuft
  • Ni fyldige presentasjoner av virksomheter som bruker humor aktivt
  • Mer enn 200 praktiske tips og tiltak som skaper begeistring
  • Ganske artige pauseinnslag
  • En humor- og begeistringsmodell
  • Lederens hemmelige side
  • Lekkert firefarget og gjennom-illustrert – en bok som gir deg lyst til å bla og lese.

2. Begeistring!

Om engasjerte medarbeidere og inspirerende ledere

Norges første bok om begeistring!

Boken dokumenterer at begeistringsledelse i tillegg til å øke medarbeidernes engasjement i jobben, også øker kundelojalitet og produktivitet – og dermed øker lønnsomheten Men begeistring på jobben er ikke kun et lederansvar. Boken viser også hvordan den enkelte medarbeider gjennom egne handlinger og atferd kan skape bedre arbeidsmiljø og mer begeistring blant kollegaene. Trygge og inspirerende arbeidsplasser skapes av gode prestasjoner, som ikke behøver å være utmattende, men tvert imot kan gi deg både overskudd og livsglede.

statoil-11-3Boken dokumenterer at begeistringsledelse i tillegg til å øke medarbeidernes engasjement i jobben, også øker kundelojalitet og produktivitet – og dermed øker lønnsomheten. Men begeistring på jobben er ikke kun et lederansvar. Boken viser også hvordan den enkelte medarbeider gjennom egne handlinger og atferd kan skape bedre arbeidsmiljø og mer begeistring blant kollegaene. Trygge og inspirerende arbeidsplasser skapes av gode prestasjoner, som ikke behøver å være utmattende, men tvert imot kan gi deg både overskudd og livsglede.

  • Seksten begeistringsledere i ideell, offentlig og privat sektor forteller hvordan de skaper begeistring i sine organisasjoner.
  • Hvilke fem forhold som skaper begeistring på jobben hos en medarbeider: Anerkjennelse, Inspirerende mål, Humor og glede, Mestring og Vi-følelsen.
  • Det første riksdekkende Begeistrings-Barometeret som viser at begeistring på jobben øker kundelojalitet og produktivitet
  • En test for å sjekke ut begeistringsnivået på din egen arbeidsplass

Lure Ledere

– Begeistringsledere skaper vinnere og enestående resultater
«Lure ledere» – om hvordan begeistringsledere får fremragende resultater

Nå kan du lære hvordan 11 begeistringsledere gjør medarbeidere og eiere til vinnere og skaper enestående resultater. I den tredje boken av suksessforfatterne Trond Haugen og Jon Morten Melhus, «Lure Ledere  –  Begeistringsledere skaper vinnere og enestående resultater» finner du både klassisk og fersk teori om ledelse og 11 cases fra meget vellykkede virksomheter med begeistrede medarbeidere og fornøyde eiere.

Lure ledere er lure fordi de er flinke til å SE, BLI SETT av og INVOLVERE sine medarbeidere. I denne boken kan du lese teorien bak og hvordan tolv begeistringsledere fra private, offentlige og ideelle virksomheter i praksis skaper vinnere blant både medarbeidere, eiere og kunder.

Boken har tre teorideler om hva vi mener kjennetegner en begeistringsleder – SE, BLI SETT og INVOLVÉR, med interessante data fra norsk og internasjonal forskning om hvorfor denne lederstilen gir enestående resultater.

Lure ledere TGS stort Bjørn IversenDessuten offentliggjør vi vårt Begeistrings-Barometer,  gjennomført i samarbeid med Kantar (tidligere TNS Gallup), med spennende dokumentasjon: Begeistrende ledere øker i tillegg til medarbeidernes engasjement i jobben, også kundelojalitet og produktivitet – og dermed lønnsomheten. Og deres medarbeidere har lavere sykefravær og er mindre stresset, de presterer bedre, skaper bedre resultater og er mer fornøyd med tilværelsen.

Les om hvorfor passiv ledelse er en høyrisikosport både for medarbeidere og eiere, hvordan lære å få flaks, hvorfor lederes sexliv er dårligere, og hva som kjennetegner skandinavisk lederstil.

* Uttrykket «Stress hater humor» har jeg lånt fra min komiker-venn Freddy Kjensmo – sjekk hans inspirerende web-side  www.freddykjensmo.com.