Similar Posts
Dine medarbeidere er viktigere enn dine kunder!
ByJon Morten Melhus
Det er bare én måte å få fornøyde kunder som kjøper mye og snakker pent om virksomheten din: Sørg for…
The serious business of classroom fun
ByJon Morten Melhus
Fra Horten Videregående. Foto: Knut Bry, fra «Riktig Rektor» Av Cheryl Mizerny Morsom undervisning er alvorlige saker Jeg…
Hva er det lærerne gjør? En forskjell.
ByJon Morten Melhus
WHAT TEACHERS MAKE By: Taylor Mali The dinner guests were sitting around the table discussing life. One man, a CEO,…
Hva er lærernes to typer begeistring?
ByJon Morten Melhus
De har alle en lidenskap for det de gjør, sier Hal Urban, forfatter av boken «Lessons from the classroom». De…
Går barnet ditt på en dårlig eller begeistrende skole?
ByJon Morten Melhus
Av rådgiver og forfatter Jon Morten Melhus, jmm@begeistring.no (Kronikk i Aftenposten september 2012) Nå er årets førsteklassinger kommet i gang…
Når skal norske skoler lære å lære?
ByJon Morten Melhus
I debatten om undervisningskvalitet, fravær, frafall og endringer i lærernes arbeidstid, ser jeg lite nysgjerrighet etter å hente kunnskap fra…